Retourneren & Garantie
Retourneren
Je hebt het recht je bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen gecrediteerd, mits je de artikelen in goede staat en in de originele verpakking retourneert.
De retour verzendkosten zijn voor eigen rekening en worden helaas niet vergoed. Indien je gebruik maakt van dit herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking, binnen 14 dagen na aanmelding van het retour, aan ons te worden geretourneerd.
Het is handig om ons middel het contactformulier of de chat functie te laten weten dat jouw retour pakket eraan komt. Vervolgens kan je hem terugsturen via een pakketpunt naar keuze. Wij raden aan de zending online aan te maken via PostNL door hier te klikken. Vervolgens na ontvangst en goedkeuring het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen terugstorten. Retour van hygiënische producten, of/en producten waarvan de seal zijn verbroken, zijn uitgesloten (Verdampers, Coils, E-liquids, Sets en Wicks).
Ons retour adres:
VapeKings
Tappersweg 14-34
2031EV Haarlem
Nederland
LET OP: voldoet de retourzending niet aan de retour voorwaarden, zullen de kosten voor de retourzending van 5,95 in rekening worden gebracht bij de klant en zullen wij de producten indien gewenst terugsturen.
Wat is belangrijk tijdens het retourneren onder herroepingsrecht
- De order moet voor ons herkenbaar zijn, voeg daarom altijd een referentie toe zodat wij kunnen zien van wie het retour pakket afkomstig is.
- Alle geretourneerde producten dienen in originele verpakking met seal geretourneerd te worden. Zonder deze seal kan het product niet geaccepteerd worden i.v.m. hygiëne regelgevingen.
- Retour kosten zijn voor eigen rekening, gebruik maken van ons retour portaal is mogelijk tegen een vergoeding van 5,95. Dit bedrag zal worden verrekend tijdens het terugstorten.
- VapeKings is niet verantwoordelijk voor het eventuele verlies van een retour pakket. Gebruik daarom altijd een verzendmethode waar jij je veilig bij voelt.
- Geef de reden van retour aan en de gewenste oplossing, dit kan via ons retour portaal of met een briefje bij de zending.
Wat is belangrijk tijdens het retourneren onder garantie
- De order moet voor ons herkenbaar zijn, voeg daarom altijd een referentie toe zodat wij kunnen zien van wie het retour pakket afkomstig is.
- Het retour product moet binnen het garantie termijn vallen.
- We raden aan eerst even contact op te nemen met de klantenservice, vaak is het probleem eenvoudig op te lossen.
- Retour kosten zullen door VapeKings vergoed worden tot een bedrag van 5,95 (Verzendlabel is aan te vragen via de klantenservice). Indien het product niet onder de garantie valt zullen de retour kosten voor eigen rekening zijn.
- Het retour product zal moeten voldoen aan de garantie voorwaarden welke terug te vinden zijn onder het kopje Garantie.
- Voor de garantie hebben wij de garantie code nodig, deze staat op de doos. Het is aangeraden om de gehele doos mee te sturen.
Garantie
Hoe kan ik mijn product voor garantie aanmelden?
Voordat wij garantie kunnen verlenen zullen wij het product moeten beoordelen. Om retourskosten te voorkomen zullen wij dit zoveel mogelijk op afstand proberen te doen. Daarom hebben wij onderaan deze pagina een garantie formulier opgesteld. Via dit formulier kan het product worden aangemeld voor garantie. Vanuit hier zullen wij bepalen of de garantie verleend kan worden of dat het product eerst geretourneerd zal moeten worden voor verder onderzoek. Indien het product geretourneerd dient te worden zal dat in de originele verpakking of met de garantie code op de garantie kaart moeten gebeuren. Deze garantie code is aan de buitenkant van de doos terug te vinden. Het product dient daarbij val- en stootschade vrij te zijn.
Wanneer het product niet goed functioneert en voldoet aan de garantie eisen zullen wij een nieuw (soortgelijk) product aanbieden. Retourneren kan via PostNL pakketpunt met een verzend label welke aan te vragen is bij onze klantenservice.
Let op: als blijkt dat het product niet onder de garantie valt zullen zowel de retour als de verzendkosten terug naar de klant voor eigen rekening zijn. Deze kosten voor verzending via ons bedragen 5,95. Het is dus belangrijk dat het probleem eerst wordt aangeduid via het onderstaande formulier om zo extra kosten te voorkomen. Veel problemen zijn vaak gemakkelijk op te lossen met behulp van een van onze e-sigaret & vape experts.
E-sigaretten (complete sets), opladers, elektronische accessoires en (box) mods
Op deze producten bieden wij een fabrieks-garantie van 6 maanden, garantie wordt enkel verleend op fabricagefouten. Mocht het product niet te repareren zijn, dan zullen wij een nieuw (soortgelijk) product leveren. Bevat het product val/stoot-schade welke de werking van het product zouden kunnen belemmeren of valt deze buiten het garantie termijn dan zal de garantie komen te vervallen. Helaas zijn batterijen onderhevig aan slijtage en is het mogelijk dat de batterijduur in de loop ter tijd slechter zou kunnen worden. Gebruik altijd de meegeleverde oplaad kabel of aangeraden een externe oplader. Op lithium ion batterijen (externe batterijen zoals 18650) bieden wij een 24 uur DOA (dead on arrival) garantie, check deze dus altijd bij aankomst.
E-Liquids, tanks, coils, aroma’s, DIY-producten, batterijen en accessoires.
Op deze producten geldt een DOA (dead on arrival) garantie. Dit dient binnen 24 uur aan ons gemeld te worden. We zullen dan z.s.m. de nieuwe artikelen toesturen (na foto en / of retour van het defecte product). Gebruik hiervoor onderstaand Garantie formulier.